Drukte hoeft niet altijd met een zucht ;) - Reisverslag uit Sliema, Malta van Bart Rijnierse - WaarBenJij.nu Drukte hoeft niet altijd met een zucht ;) - Reisverslag uit Sliema, Malta van Bart Rijnierse - WaarBenJij.nu

Drukte hoeft niet altijd met een zucht ;)

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

28 April 2018 | Malta, Sliema

De frequentie van deze blog is een beetje achteruit gegaan. En daar is maar een reden voor: ik heb het ontzettend naar mijn zin. Ik heb inmiddels al zoveel leuke mensen ontmoet, dat de avonden gemiddeld wat langer zijn geworden. Door alle gezelligheid heb ik zelfs de bekerfinale en de eerste twee halve finales van de Champions League gemist de afgelopen week. Je zou bijna vergeten dat ik hier ben voor mijn afstudeerstage.

Maar de cijfers liegen niet. En mijn urenstatus vertelt me dat ik momenteel 35 uur voor loop op schema. Dat komt mede door de eerste twee weken van april, die op zijn zachtst gezegd tamelijk intensief waren. Een groep programmeurs van over de hele wereld vroeg ons of het mogelijk was een activiteit op poten te zetten van 7 uur ’s avonds tot 7 uur ’s morgens. Het moest een activiteit worden die ze niet zo snel meer zouden vergeten. Bij gebrek aan tijd bij mij collega’s, vond ik de mogelijkheid om me er even mee te gaan bemoeien.

Een bom van creativiteit ontplofte meteen in mijn hoofd. Ik bedacht een verhaal over gekidnapte collega’s en een azende concurrent die uit was op het bedrijfsplan en op die manier marktleider wilde worden. Om dat te voorkomen moesten 7 teams van 5 zoveel mogelijk clues verzamelen. Ik bedacht 10 spellen/activiteiten die ze moesten doen en bij elke activiteit kregen ze een clue. De spellen varieerden van abseilen, tot kayakken, tot een ultimate pub quiz. Je kon het zo gek niet bedenken. En dat allemaal in het pikkedonker met behulp van zaklampen. Na de 10 activiteiten volgde er een eindspel, waarbij ze na een estafette met verschillende facetten (heuj!) de clues mochten proberen te ontcijferen. Elke clue was een cijfer en uiteindelijk vormde de clues samen een telefoonnummer. Als ze dit nummer belden kregen ze een voicemail dat de collega’s waren bevrijd. Het winnende team kreeg een puike fles whiskey. Naderhand was de groep zo enthousiast (ondanks de vermoeidheid), dat ze ons uitnodigden voor hun ontbijt in een bijgelegen hotel.

Ik weet niet of het de adrenaline was of niet, maar ik ben die dag 40 uur achter elkaar wakker gebleven. Er moest ook nog zoveel gebeuren kort voor tijd. Dat is ook de reden dat ik momenteel bezig ben met een draaiboek om dit volgende keer iets systematischer aan te pakken. Het verhaal en de logica zat nu alleen in mijn hoofd en het was extreem lastig om dat met tijdsdruk aan alle guides en betrokkenen uit te leggen. Dat dit allemaal is gelukt met een voorbereiding van 8 werkdagen, ik snap er niks van. Dit was denk ik het tofste wat ik ooit georganiseerd heb, ook al was het maar voor een relatief kleine groep.

En o ja verder zijn de feestjes hier super chill. Ik ga in Nederland echt veel te weinig uit. Er zit hier een Nederlandse bar/club en die organiseren van alles. Ik ben daar in ieder geval iedere donderdag. Dan beginnen we met een beerpong toernooitje. Afgelopen donderdag was het dan eindelijk zover. Een beker ontvingen we niet, maar met volle trots mochten mijn teamgenoot en ik een gratis pitcher mixdrink de lucht in tillen. We hebben ons helemaal schor geschreeuwd. Verder was dit natuurlijk helemaal een feestweekje, want ook Koningsdag werd hier niet vergeten. Gisteren om 18:30 begonnen we met een deftige borrel bij de Nederlandse ambassade. Ambassadeur van tig landen waren aanwezig. En een stelletje clowns in het oranje, waaronder ik, die dit festijn als een soort pre-party genoten. Om 21:00 vertrokken we met de oranje-boot vol jongeren en een open bar de zee op. Heel bijzonder feestje met veel misstapjes (gewoon door de golven hoor). De nacht werd gevierd in de Nederlandse bar waar het nog lang rumoerig bleef.

De rest bewaar ik lekker tot volgende keer. Het moet natuurlijk wel een beetje te behappen blijven. Leuk dat jullie allemaal de moeite nemen om te lezen. Volgende keer komen er wat nieuwe personages in het spel. Mart, Onno, Steyn en Thijs komen mij voor een lang weekend vergezellen. Dat kan alleen maar goed gaan. Groetjes!

  • 30 April 2018 - 11:10

    Opa:

    Ik snap niet dat de ambassadeur je niet meteen op de ambassade gehouden heb.Of hij is bang geweest dat je hem zou vragen om jou opzetjes eerst uit te proberen. Mooi verhaal en straks heel veel plezier met je vriendengroep.
    groetjes opa.

  • 30 April 2018 - 13:47

    Jolande:

    Wat weer een leuk verslag Bart! Je komt tijd te kort, man! Maar nieuwe ervaringen te over:-). Veel plezier en tot de volgende blog! Lieve groet uit Soest

  • 30 April 2018 - 17:59

    Ellen:

    Leuk Bart, dat je weer zo'n enthousiast verhaal hebt geschreven voor ons. Nu begrijp ik nog beter wat je opdracht allemaal inhield. Een opdracht die jou op het lijf geschreven is, maar wat een klus en in zo'n korte tijd! Fijn dat het zo goed gelukt is.
    Geniet, ook van het voorjaar daar, want hier valt weer heel veel regen en gisteravond hadden we ook nog heel harde wind. De kachel brandt weer volop :)

    Veel liefs, mama

  • 30 April 2018 - 19:55

    Wil Dudink:

    Hoi Bart.
    Ook van mij nog even een berichtje, leuk om te lezen dat het allemaal zo goed gaat. Wij lezen je stukjes met veel plezier,als ik het zo bekijk kan je ook nog wel schrijver worden ,dat gaat je ook heel goed af.Zelf heb ik dit weekend op een boekverslag zitten zweten en vraag me af hoe doe je dat toch om zulke leuke stukjes te schrijven .Petje af hoor .Ik ben blij dat ik hulp van opa kreeg nu lijkt het tenminste nog wat.Voor het komende weekend wens ik je veel plezier met je vrienden.Lief van ,oma.

  • 30 April 2018 - 22:02

    Emmy:

    Hé lange Bart, wat ben je goed bezig! Studeren en feesten, het zijn zo van die dingen die het leven mooi maken als alles goed gaat. En dan nog eens op hoog bezoek bij de ambassadeur, je maakt wat mee zo. Fijn dat je zo je draai hebt gevonden. Veel chillplezier binnenkort met de mannen. O, ja over chillen gesproken. Een paar weken geleden ontvingen wij een kaart gericht aan... C. Hillen. Tja, ken ik die? o, ja wacht eens even op nr. 25 wonen 'nieuwe' mensen, of zij soms Hillen van hun achternaam heten? Nou natuurlijk niet, en de kaart was gewoon voor Mart en de Chillgroep...:-) .

  • 01 Mei 2018 - 18:42

    Bart Rijnierse:

    Dankjewel allemaal en sterkte met het weer daar. Hier houd ik de factor 50 toch wel graag binnen handbereik, super vervelend ;)

  • 01 Mei 2018 - 18:45

    Bart Rijnierse:

    Emmy ik hoorde het van Mart. Sorry voor mijn cryptische adressering. Heb je in ieder geval de nieuwe buren ontmoet! haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 15 Maart 2018
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 3432

Voorgaande reizen:

07 Maart 2018 - 31 Juli 2018

Afstudeerstage in Malta

Landen bezocht: